Faceți căutări pe acest blog

duminică, 31 ianuarie 2010

Lucrurile mici care ne deosebesc

Lucrurile mici pe care le facem in fiecare zi ne pun la lumi distanta ca fiinte. Nu vreau sa zic ca ne despart, in nici uncaz, dar ne fac sa ne deosebim colosal.

"S-aveti pofta!". Pana la 19 ani nici nu auzisem expresia. Eram cu cel mai bun prieten al meu, intr-un depozit, cand cel poreclit afectuos "Bataie" a zis-o prima data in lumea mea. "Hai ba! S-aveti pofta!" Mancarea a ramas fix acolo unde era, undeva in gat. Inghit cu greu si ma uit la Vasc, prietenul meu. Avea privirea unei batrane doamne care tocmai si-a auzit nepotul spunand pentru prima data "Baga-mi-as pula!". Undeva intre soc si negare. S-avem ce, ma? S-aveam pofta cica. Ne-a zguduit. Nu stiu de ce dar formula standard pentru noi fusese banalul "pofta buna". MAXIM, MAAAAAXIM "pofta mare".
19 ani de zile curati si vine Bataie...

Acum 6-7 luni, caldura bucuresteneasca, muream toti de cald la birou. Oribil. Ma duc la baie, deschid usa si la una dintre chiuvete il vad pe Gabi, soferul firmei, aplecat. Isi uda palma, o scurgea si pe urma o freca peste ceafa. "Ce faci Gabi?", il intreb. "Uite bine, ma racoresc."
Se racorea. Ce facea? Se racorea! Ii era cald si se racorea cu niste apa. Logic, nimic de zis. Incredibil este ca vad cum ajuta "racorirea" in caldura aia infernala, dar eu n-as face-o niciodata. Nu stiu de ce, dar nu-mi pare posibil sa imi deschid gulerul, sa dau drumu la apa, satrec mana prin ea si pe urma s-o trec pe ceafa. Imposibil. Niciodata!

 Vasc isi ia o farfurie la orice mananca. Orice! Mi-a zis sa-mi iau farfurie cand mancam biscuiti. 2. Mancam 2 biscuiti si am luat o farfurie... Sa nu fac firimituri, corect. 2 biscuiti.

Niciodata n-am zis "s-aveti pofta", decat in gluma. Niciodata nu m-am racorit, nici la 40 si de grade. Niciodata nu mi-am luat, voit, o farfurie pentru biscuiti. Nici nu-mi pun problema. Nu exista in realitatea mea si ma zguduie nitel de fiecare data cand ma izbesc de ele, de imposibil. Un fel de cal cu 8 picioare. 4 pe fata, 4 pe spate. Logic, oboseste cu unele, sare, se intoarce si merge pe partea cealalata. Nu te deranjeaza, ba e chiar mai bine, poate. Dar na, stii cum e, e totusi un cal cu 8 picioare.

E amuzant.

2 comentarii:

  1. frate, rad cu lacrimi! esti tare ma. te scot la film diseara

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost la baneasa cu soferul nostru. E super ok omul, foarte de treaba si educat. Si a zis la un moment dat 'daca imi arde si mie buza dupa ceva, ma opresc...'. tie ti-ar arde buza? lucrurile mici..

    RăspundețiȘtergere