Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Diminutivele sunt "hip"

Omologul Jeep-ului alb in lingvistica moderna, de oras, diminutivul, a fost scos de la naftalina sa "spice up" limba romana care devenise de-a dreptul anosta. Ce vreau sa spun?

As incepe cu o intrebare: cat dureaza un minutel? Zau! Cat - dureaza - un - minutel? Mai putin decat un minut? Nici vorba. E si atunci de ce imi spune ca trebuie sa astept un minutel, cand amandoi stim ca va fi un minut in toata regula, vanjos si crescut cum se cuvine? Aceleasi 60 de secunde.

Alta intrebare: cat valoreaza un leut? Exista leuti? Sunt intre leu si ban? Un hamburger e 5 leuti la Romana si 5 lei la Cismigiu. Acelasi hamburger ... sunt confuz.

La casa la Carrefour. Am 6 beri, o paine feliata, de secara, aia alba imi provoaca arsuri, o rola de cascaval afumat, suc de portocale si 5 pungi de Haribo. Platesc. Casiera ia banii si-mi spune: "Sa va dau o punguta?". Ma uit la ea, ma uit la banda cu ce-am cumparat. Femeia asta-si bate joc de mine? BAU! Scoate o "punguta" de plastic ramforsat cu alt plastic, pe care scrie ca poate sustine pana la 10 kg. Iuf, daca asta e "punguta", intr-o "punga" ce bag? Masina?

Sincer, am un singur diminutiv pe care-l inteleg si care-mi place ... pasarica.

4 comentarii:

  1. :)) tare deznodamantul. Apropo de "leut", "minutel" - pe mine ma enerveaza maxim "banutii". Ai observat ca de cate ori iti cere cineva bani (cu imprumut, vreo contributie, etc..) cererea suna asa: "auzi, poti sa imi dai si mie banutii azi?"?!?!? helllo!!! din moment ce tot atatia bani imi ceri....?

    RăspundețiȘtergere
  2. tare tare. indiferent ca sunt pungi, bani, minute sau 1000 alte chestii, sunt pentru cei care le folosesc de fapt un mod de a se strecura mai usor (pentru ei) in fata ta. de a-si ascunde rusinea cand cer ceva, cand te-au facut sa astepti, cand ti-au oferit ceva. poate e un semn e timiditate sau de rusine. desi pasarica nu e prea timida :)) oricum, hai la o plimbarica de 2 zile la munte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Zici tu ca-i este rusine tipei de la Mc sa-mi ceara banii pe hamburger? Sau lui Teddy (fata de la receptie) sa le spuna clientilor sa astepte putin, 2 minute, pana-i baga in sala de sedinta?
    Nu-i asta. E o, vezi Doamne, dragalasenie. Un "cuteness" daca-mi permiti, my dear Watson.

    Ma duc sa-mi fac un .... un .... ceeeeeiuuuuuut.

    RăspundețiȘtergere
  4. daca nu scriai postu asta, n-avea articol pe 10 ianuarie omu asta:
    http://think.hotnews.ro/va-pupic-dulce-diminutivele-in-viata-noastra.html

    RăspundețiȘtergere